Vintersalong

Vintersalongen 2019

Inställd Vintersalong

Katrineholms konsthall och Västra Södermanlands konstförening ställer in Vintersalong 2020.

Det känns så väldigt tråkigt att ställa in men i  det rådande läget med en ökad smittspridning av Covid-19 i samhället och det besked som kom i veckan om att det blir förlängda allmänna råd i Sörmland så har det nu tagits ett  beslut om att inte genomföra årets salong. Vi ser inte att vi kan genomföra salongen på ett tillfredställande vis under rådande situation och Katrineholms konsthall kommer att hålla stängt till slutet av januari. Det är ett tråkigt besked att behöva ge, men när läget är som det är, så måste alla ta ansvar, hålla i och hålla ut.

Anmälningsavgifterna kommer att betalas tillbaka till er som sökt. Kulturförvaltningen genom Gustav Persson kommer återkomma med mer information om hur.

Eftersom det är ovisst hur länge vi kommer behöva anpassa oss till pandemin väljer vi att ställa in istället för att skjuta fram utställningen. I år var det ett stort söktryck till salongen och vi vill rikta ett stort tack till alla er som skickade in bilder på era verk.

Vi hoppas verkligen ni vill söka till Vintersalong 2021 och vi ser fram mot nya ansökningar till nästa år.