Ålandsresa

Hej!

Även i år har styrelsen för Riksförbundet Sveriges konstföreningar distrikt Sörmland glädjen att erbjuda medlemsföreningarna en konstresa. Denna gång går resan till Åland och svensktalande Finland den 3–7 september. Vi åker buss och färjor och ibland vägfärjor som i Ålands vackra skärgård. Under färden kommer vi att få konstupplevelser som turistresor vanligtvis inte brukar erbjuda.

Bifogat finns sammanfattande information om resan och en anmälningsblankett. Detaljerad information skickas ut senare där exakta tider för de olika programpunkterna anges.

Fjolårets resa var populär och distriktsstyrelsen hoppas givetvis att detsamma gäller även årets konstresa. Vi har 35 platser så det kan vara en bra idé att anmäla sig tidigt. Erbjudandet gäller alla som är medlemmar i en av våra 19 medlemsföreningar, alltså inte endast föreningsstyrelserna. Det är viktigt att ni vidarebefordrar informationen till era respektive medlemmar.