OM OSS

Västra Södermanlands Konstförening anordnar konstresor, konstlotteri och föreläsningar för föreningens cirka 300 medlemmar.

Västra Södermanlands Konstförening grundades 1934 och köpte och samlade in konst som ställdes ut på skolor, sjukhuset, vårdinrättningar m.m. under många år. 2010 såldes dessa konstverk på olika offentliga auktioner. Pengarna från försäljningen avsattes bland annat till att dela ut ett konststipendium.

Tillsammans med Katrineholms kommuns kulturförvaltning arrangeras varje år den jurybedömda Vintersalongen. Vårt konststipendium på 25 000 kr delas ut vart fjärde år – senast december 2022. I anslutning till att konststipendiet delas ut arrangeras en Stipendieutställning.
Vi samarbetar med SENSUS

Medlemsinformation

Medlemsavgift 2024 är 200:-.
Dina förmåner som medlem:
– Medlemslotteriet – varje år har vi ett lotteri. Vinnarna får sin vinst vid årsmötet.
– Medlemsrabatt – 10 % rabatt på inköp vid föreningens utställningar
– Konstresor