Aktuella aktiviteter

7/2 2024

VSK vårprogram 2024

Det är nytt år och vår konstförening fyller 90 år i höst! Det kommer vi att fira. Vi har tillsammans med konsthallen just avslutat en lyckad Sörmlandssalong där publiken uppskattat både kvalitet och bredd på de utvalda verken. Det är nu dags för ett nytt program med evenemang som vi i styrelsen hoppas kommer att locka er övriga medlemmar. Välkomna att anmäla er och ta gärna med vänner som ännu inte är medlemmar men som tycker att programmet låter intressant. Som ni kan se är det förtur för medlemmar så anmäl er i tid!
Tala också om för era vänner att det lönar sig att vara medlem, både genom lägre kostnader för aktiviteterna och möjlighet att vinna i konstlotteriet. Den som betalar årsavgift för året deltar i nästa års utlottning. Tänk på att ni kan följa konstföreningens verksamhet på hemsidan, på Facebook och Instagram. Genom de kanalerna får ni också information om konsthändelser i vår geografiska närhet.

18/5 2024

Waldemarsudde lördag 18 maj

Tidigare aktiviteter

6/4 2024

Konstutställning om Arne Jones

Konstutställning på Spetebyhall, Valla utanför Katrineholm. Tre föreläsare berättar om Arne Jones, svensk mästare i offentlig konst.

13/1 2024

Finissage Sörmlandssalongen

Välkommen på Finissage av konstutställningen Sörmlandssalongen

1/12 2023

Sörmlandssalongen V.I.P kväll

Bild: Åsa Schagerström "Blue and red"

Västra Södermanlands Konstförening i samarbete med Katrineholms Konsthall
VIP visning fredagen 1 december klockan 18:00-20:00.
Konstintendent Gustav Person ger er en förhandsvisning av
konsten och vi bjuder på dryck och tilltugg.

Visa alla aktiviteter