Konstresa till Nyköping

Håkan Groop

Lördag den 6 maj – Konstresa till Nyköping
I samarbete med SENSUS studieförbund

Vårens utflykt går till Nyköping med buss lördag den 6 maj. Bussen avgår kl. 08.30 från busstationen. Vi hälsar på hos konstnären Håkan Groop i hans ateljé, där han berättar om sitt konstnärskap och visar oss ett urval ur sin produktion. Vi får då även chans att ställa frågor och gå runt och titta.

Vi besöker även Sörmlands museum, där vi får en guidad tur i utställningen NK:s möbelverkstäder i Nyköping. Det är den första utställningen någonsin, som tar ett helhetsgrepp kring NK:s möbelproduktion. Vill du ha en förhandstitt, gå in på www.sormlandsmuseum.se. Från Håkans ateljé har vi en 10 minuters promenad till Sörmlands museum.

Vi äter lunch på Sörmlands museum, varmrätt, kaffe och kaka.

Vid 16-tiden beräknas bussen vända åter till Katrineholm, med lite trötta, men glada och nöjda VSK:are.

Pris för resan, inkl lunch, konstnärsbesök och guidning, för medlemmar: 480 kr, icke medlemmar 580 kr, betalas via Swish 123 461

55 22 eller bg 764-2028 i samband med anmälan.

Max 30 personer. Anmälan och betalning görs senast den 15 april. Anmälan är bindande. Anmälan till Anette Gustafsson 0725012225.