MEDLEMSBREV

Medlemsbrev nr1/2021

Hej alla konstvänner och god fortsättning på 2021, som vi alla hoppas ska bli ett mycket bättre år än det förra. Tyvärr blir våren utan program . Däremot tycker vi det är viktig att ha vårt Årsmöte, som kommer att hållas på ett annorlunda sätt på grund av de fortsatt stränga reglerna för sammankomster om hur många personer som samtidigt får mötas i samma lokal. Efter att vi konsulterat Sveriges Konstföreningars Förbunds ordförande Greta Burman, kan vi enligt deras mening ha Årsmötet digitalt och med poströstning om vi innan mötet skickar ut alla handlingar via email eller brev till samtliga medlemmar. Dagordningen ger er möjlighet att lämna er synpunkt på verksamheten och de val av ledamöter som kommer att göras. Se vidare bif. Kallelse. Årsmötet digitalt via Zoom den 11 mars kl 18.00. De som vill närvara får höra av sig till oss senast den 1 mars på vskonstforening@gmail.com så skickar vi ut en länk. Vi har haft lottdragning av medlemslotteriet så stort Grattis till er vinnare som ni kan se på nästa sida. I år har vi gått med i föreningen Bus, Bildupphovsrätten, så nu kan vi visa vinsterna på vår hemsida www.vskonstforening.se. Till hösten funderar vi på att ha ett intressant föredrag: ”Kvinnor i konsten”, det finns även planer på en konstkurs digitalt eller fysiskt, konst på bio och så förstås vår Vintersalong. Vi har även förbokat en bussresa till Claes Moser, Villa Akleja, Vaxholm 18 sept. Pris 650:- då ingår buss, guidning, lunch med lax toast, sallad, dryck och kaffe. Du som är intresserad kan förboka hos anette.gustafsson56@outlook.com. Först till kvarn gäller. Mer info till hösten. Så tappa inte modet, det kommer bättre tider!! Det är även dags att betala medlemsavgiften 150:– till bankgiro 764-2028 eller swish till 123 461 55 22 senast den 28 febr. Vi skickar inte ut någon separat faktura. Jag hoppas till sist att ni alla vill fortsätta att vara med i vår konstförening och kom gärna med tips om vad vi kan göra i framtiden. Du som vill komma med ett förslag på aktivitet och du som får detta med vanligt brev men har en email adress var snäll maila det/den till vskonstforening@gmail.com Ta hand om er och var försiktiga så att vi kan ses igen till hösten. VSK:s styrelse/ Birgitta Lindeberg Ordförande